Monday, August 9, 2010

Silent Hill: Room 304


Silent Hill: Room 304 is new point and click adventure game from Newgrounds. A lost soul searching for answers. A desperate man screaming for help. A haunted town full of secrets. Welcome to Silent Hill.





Silent Hill: Room 304 Walkthrough



• Make your way through the woods

• Enter the apartment building

• Take the key from the basement (attached to the wire)

• Unlock the locked door and enter the room

• Talk to Adrian

• Leave the room and enter room 306

• Retrieve the key from the hole in the wall

• Unlock the school front door and enter

• Go to the bathroom

• Pick up the key from the toilet

• Unlock and enter the principal's office

• Click the computer monitor

• Press ? = : @

• Choose archive and then 2005.02.17

- Press "next cam", until you reach the toilet footage and watch.

• Leave the school

• Go talk to Adrian

• Click the lower right bush next to the crossroads in the woods to get the key

• Unlock and enter the cabin

• Go to the attic and click the safe

• Press 3 5 1 9 (CEAI - letters from the paper in the motel)

• Get the cassette tape and go to the kitchen

• Click the cassette deck

• Return to room 304 and click the door

45 comments:

Anonymous said...

that creature S**ted me up :O

Anonymous said...

This is the worst came.

Anonymous said...

that is wierd

Anonymous said...

holy crap the woman on the pc scared the shit out of me!

Anonymous said...

I can't find the key from the crossroads

Anonymous said...

you're right, the woman on the pc scared the shit out of me!

Anonymous said...

I can't find the key... someone can help me??

Anonymous said...

Anonymous said...

you're right, the woman on the pc scared the shit out of me!
August 18, 2010 2:40:00 AM PDT

You should go to the bathroom after that pc scene... and just wait... ;)

Anonymous said...

i went back to the bathroom after the pc scene and yea... lol so funny

Anonymous said...

Correction: "Click the lower right bush next to the crossroads in the woods to get the key"

Anonymous said...

the code is not working

vanessa said...

omg! i made it through without the walkthrough but when i got to the safe i couldnt find the code! lmao i dided cuz the bathroom with that one chick...it scared the shit out meh

Anonymous said...

HOLY GOD WHEN I WAS ALMosT DONE WITH THE GAME AND WHEN I WENT TO THE HALLWAYS OF THE APARTMENT THE MONSTER SCARED SO FREAKIN MUCH LOL!!! the dead lady freaked me out. i was expecting it to pop up. the think in the tape too scared me. this is so sad but has for some reason a kick as storyline. ive seen a movie sorta like this before when the guy found out that he had killed people and he was crazy. this game was scary and sad and awesome. i love the silent hill series and this was a great little addition. thnx for the walkthrough it helped a lot. :)

Anonymous said...

in the walkthrough why didnt they tell you about the freaky people cause i nearly shit my self !!!!! :)

Anonymous said...

Fraggin' heck! This game nearly gave me a heart attck! XD

Anonymous said...

when that thing came up in the hallway i ducked and whispered"i hate you people"i dont even want to play anymore cuz im scared

Anonymous said...

damn, after i saw the monster from the apartment, i was like,,, O.o , i was shuted up by that monster and after that,, my legs were shaking alot and i almost got a heart attack,, damn

Anonymous said...

Finished the game but scared me so much!!!

Anonymous said...

don't...go...back..to....the.....BATHROOM!!!!!!

Anonymous said...

omg that was fun!!

Anonymous said...

Wow those pop ups scared the shiat out of me. I think that was just rude to the player :(D

Anonymous said...

what is in the bathroom? anyway??

Anonymous said...

WHERE THE HELL IS THE KEY IN THE WOODS? Lol, I keep looking for this "lower right bush", and, call me stupid, but I just can't find it!

Anonymous said...

that was unreal:')

Anonymous said...

this game is kinda scary but i like it its hella fun :)

Anonymous said...

O.O

The....in....the...bathroom... wtf was that????

O.o

I am so scaried....

Anonymous said...

whats in the bthroom

Anonymous said...

One thing sound weird.. What is the relationship of the cam record and adrian?? O.O||

Anonymous said...

I can't get the archive footage to play...

Anonymous said...

holy shit that woman on the pc in principals office (in the camera) she scared the living shit out of me like WTF!! Tell me beforei get a heart attack

Anonymous said...

i feel so old posting this in 2014 lol but that monster in the hallway tho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! scared the crap out of me D:

Emily Alexander said...

I can't find the key in the woods! HELP ME. I have been looking for it for literally 6 hours XD

Anonymous said...

never sleeping again

Anonymous said...

That was so sad. I almost cried. It shows that you don't see your self as the person that commits the crimes, only the person that helps.

Anonymous said...

this is the worst game i've ever played. LAME END

Anonymous said...

can't find the key in the woods? go back to Adrian until he tells you where it is. I did not go back to the bathroom, what the heck happened there?

Anonymous said...

lol only one from 2015

Anonymous said...

omg. that was so scaryyyy

Anonymous said...

from where i can fin his mad man family ...?

Anonymous said...

I ACCIDENTALLY WENT TO THE BATHROOM AND IM WAITING AND I DONT KNOW WHAT TO DO WHAT IS COMING SOMEONE HELP ME PLEASE

Anonymous said...

where the cross road is?

Anonymous said...

i can't find the cassette deck D:

Anonymous said...

Really .. I kinda didn't understand a thing here .. So , who's that guy talking to Adrian in the room ? Like wth ? Who's it ?

Anonymous said...

That dead person at the end scared me so much, I almost had a heart attack. That was so unexpected. Yikes.

Anonymous said...

that shit was crazy

Post a Comment